Tepat Seperti Sabda Rasulullah SAW, Dataran Panas Lagi Kering Saudi Dah Berubah Jadi Hamparan Hijau

Rasulullah SAW Bersabda, “Tidak Akan Terjadi Kia’mat Sehingga Jazirah Arab Kembali Menjadi Subur Dan Dialiri Sungai. Di Akhir Zaman, Dataran Ger’sang Saudi Berubah Jadi Padang Subur.
Saat ini sudah banyak perkataan-perkataan Nabi tentang tanda-tanda hari qia’mat yang telah terbukti. Termasuk di dalamnya mengenai sungai-sungai yang mengalir di Jazirah Arab. Dan kini, sungai-sungai itu benar telah mengalir di Jazirah Arab.

Orang yang memperhatikan keadaan Jazirah Arab akan mendapati bahwa padang pasir yang ge’rsang dan tandus mencapai 70% dari jumlah keseluruhannya. Nabi Muhammad SAW memberi kabar bahwa di antara tanda kia’mat adalah jazirah arab akan kembali subur dan dialiri sungai, padahal sebelumnya ia merupakan hamparan padang pasir ge’rsang yang tidak ditumbuhi tanaman.

Dari Abu Hurairah RA bahwasanya Rasulullah SAW bersabda, “Tidak akan terjadi kia’mat sehingga jazirah arab kembali menjadi subur dan dialiri sungai, sehingga orang yang menempuh perjalanan dari Irak menuju Makkah tidak merasa takut kecuali dari keterse’satan –atau takut kehilangan arah jalan- dan akan membanyak al-haraj.” Para sahabat bertanya, “Wahai Rasulullah, apa yang dimaksud dengan al-haraj?” Beliau menjawab, “Pembu’nuhan”, (HR. Ahmad).

Dalam riwayat lain disebutkan dari Abu Hurairah RA bahwasanya Rasulullah SAW bersabda, “Tidak akan terjadi kia’mat sehingga harta membanyak dan melimpah, bahkan seseorang sampai keluar dengan membawa zakat hartanya, namun tidak mendapati orang yang mau menerimanya. Dan hingga bumi arab kembali menjadi subur dan dialiri sungai,” (HR. Muslim).

Sumber: islampos,Phinemo.com via majalah-harian.com

Semakin hari dunia semakin pelik. Kalau dulu kita tahu Gurun Sahara antara tempat paling panas, tapi laporan terbaru daripada portal berita The Sun UK, kawasan tersebut telah menerima penurunan salji.

Bukan sahaja di kawasan sahara, beberapa tempat di kawasan Arab Saudi turut mengalami perubahan cuaca yang sangat asing. Malah, rekod cuaca menunjukkan suhu menurun sehingga -2 darjah Celsius.

Seorang jurufoto telah mengambil sekeping gambar akan beberapa ekor unta dalam kawasan bersalji di rantau Tabuk, barat laut Arab Saudi.

Sebelum ini, Arab Saudi merupakan sebuah negara padang pasir yang mengalami suhu tinggi yang mana mencecah sehingga 50 darjah Celsius pada musim panas. Bagaimanapun, pada bulan ini suhu menurun seingga sifar.

Ini bukanlah kali pertama salji turun di negara itu kerana 10 Januari lalu juga penduduk tempatan di kawasan berbukit itu telah menyaksikan turunnya salji. Selain itu, salji juga turut dilaporkan turun di bandar Ain Sefra di kawasan gurun di Algeria minggu ini.

Sumber: KOSMO

Apakah turunnya salji di tanah Arab ketika merupakan petanda berakhirnya kerajaan beraja sekarang dan akan diambil alih oleh tentera AlMa’hdi?

Perhatikan bagaimana keadaan cuaca ketika berlakunya pepera’ngan yang di pimpin oleh Mahdi dalam keadaan bersalji, padahal tanah Arab berada dipadang pasir!

Dari Tsauban r.a: bahwasanya Rasulullah s.a.w bersabda: “Tiga orang anak Khalifah akan saling membu’nuh untuk memperebutkan harta kalian, namun kemudian tidak satupun dari ketiganya ada yang berhasil… kemudian muncul bendera-bendera hitam dari arah Timur, mereka menye’rang kalian dengan pertem’puran yang belum pernah terjadi sebelumnya”. Tsauban berkata: kemudian Nabi s.a.w menyebutkan sesuatu yang aku tidak hafal, lalu beliau melanjutkan: “Apabila kalian melihatnya, maka baiatlah dia walau harus merangkak diatas SALJI” HR. Ibnu Majah

Berlaku perubahan waktu yang ketara semasa munculnya Daa’jal yang juga merupakan petanda utama yang mengesahkankannya. Dimana pada ketika itu, hari pertamanya bagaikan setahun, hari kedua bagaikan sebulan. Sebahagian dari para sahabat ada bertanya kepada Nabi tentang panjangnya hari yang ada Da’jalnya tersebut: (Apakah cukup dalam satu hari yang panjang tersebut untuk melaksanakan shalat seperti hari biasanya?) Nabi s.a.w menjawab: “Tidak, akan tetapi perkirakanlah padanya waktu-waktu shalat”.

Hadis tersebut disamping mengisahkan tentang waktu kedatangan Da’jal tetapi ia juga memberi alamat tentang bilakah waktu kedatangan tersebut. Pada waktu tersebut berlakunya perubahan cuaca yang amat ketara di bumi ini hingga bertukarnya masa sehari menjadi begitu panjang sehingga setahun dan beransur-ansur mengurang kepada sebulan seterusnya seminggu dan hinggalah kembali kepada waktu asal.

Rujukan:

http://www.alyaum.com/News/art/109617.html

http://www.huffingtonpost.co.uk/2013/12/16/saudi-arabia-snow-funny-video_n_4452157.html

http://www.alamattaqs.com/vb/showthread.php?t=8295#.UqyUlv3HBVY.twitter

Lepas salji turun lama kelamaan akan mencair, tanah yang gers’ang pun akan jadi subur kalau dapat air dari salji dan cahaya dari matahari, seterusnya akan berlakulah padang-padang pasir bertukar jadi padang-padang rumput kehijauan. Masihkan kita da masa untuk berma’ksiat tuan/puan?

PENAFIAN: HARMAGIDUN TIDAK PERNAH SAMA SEKALI MEMBAWA BERITA FAKE ATAUPUN HOAX SEKADAR UNTUK DAPATKAN HYPE ATAUPUN VIRAL, SEMUA ARTIKEL YANG DISIARKAN DISINI ADALAH UNTUK KITA SEMUA MUHASABAH DIRI DAN PERSIAPKAN DIRI UNTUK CABARAN GETIR YANG BAKAL MENDATANG….

Ini adalah perkongsian ilmu dan info semata-mata, tidak berniat cetuskan pa’nik atau ketidaksenangan dalam kalangan masyarakat. HARMAGIDUN tidak bertanggungjawab terhadap segala komen nega’tif berbaur cemu’han, ma’kian atau cac’ian terhadap seseorang individu atau sesuatu organisasi…

Alhamdulillah semoga perkongsian ini mendekatkan kita dengan ALLAH maha pencipta, dan sentiasa mengingatkan kita dengan ma’ti dan qia’mat yang tiba pada bila-bila masa. Harap tuan/puan dapat like dan share artikel ini kepada rakan-rakan lain mudah-mudahan bertambah ilmu kita bersama!

Sampaikanlah walau hanya sepotong ayat

> HARMAGIDUN<

Untuk pelbagai info lain boleh layari laman web dan follow telegram dibawah:

– Bagi yang ingin belajar cara trading saham secara PERCUMA boleh layari laman web https://entrybiru.com/
– Untuk mengikuti kelas intensif khas saham secara PERCUMA di telegram boleh join channel telegram https://t.me/EntryBiru
– Bagi mendapatkan sebarang info dan bahan pengajaran dan pembelajaran kurikulum sekolah rendah dan menengah boleh layari laman web https://sumberpendidikan.com/
– Untuk mendapatkan updet terkini secara lebih pantas dan mesra pengguna dari web sumberpendidikan boleh join channel telegram https://t.me/sumberpendidikan
– Sedang mencari tawaran kerja kosong kerajaan, GLC atau swasta? Layari https://travula.com.my/

Semoga ALLAH permudahkan segala urusan kita tidak kira dalam apa jua bidang diceburi. Amin!

Leave a Reply

Your email address will not be published.