Inilah Apa Akan Berlaku Setelah 7 Tahun Terbu’nohnya Pendus’ta Terbesar Da’jjal Lak’natullah!

Makhluk pendus’ta besar yakni Pendus’ta Terbesar Da’jjal Lak’natullah bakal tumpas di tangan Nabi Isa, pabila turunnya Nabi Isa akan bergoncanglah hati da’jjal ketakutan hinggakan dia cuba melarikan diri, namun keistimewaan yang ALLAH kurniakan buat Nabi Isa sangatlah besar hinggkan walau ke penjuru mana pun Da’jjal melarikan diri Nabi Isa tetap ada di lokasi berkenaan, Da’jjal akan ma’ti dengan tertosoknya tom’bak oleh Nabi Isa As di pintu Lod, salah satu gerbang Baitul Maqdis. Nabi Isa As lalu mengangkat tinggi-tinggi tom’bak itu, agar orang-orang yang selama ini percaya pada Da’jjal dan menganggapnya sebagai Tuhan, menyedari kesalahan mereka…

Setelah ma’tinya Da’jjal, manusia kemudian hidup dengan damai selama 7 tahun. Tidak ada permu’suhan di antara mereka. Akhirnya Allah mengutus angin yang sejuk dari arah Syam.

Maka setiap orang yang di dalam hatinya mempunyai kebaikan dan iman walaupun seberat biji sawi, akan dicabut nya’wanya.

Sehingga seandainya seseorang masuk ke tengah gunung nescaya angin itu akan mengejar dan mencabut nya’wanya.

Selepas 7 Tahun Perginya Da’jjal

Setelah umat Islam habis semuanya di dunia fana, maka tinggalah kini dunia dihuni oleh orang ka’pir. Maka tinggallah orang-orang yang ja’hat di muka bumi.

Kemak’siatan dan kekacauan terjadi di mana-mana, karena tidak ada lagi yang mengerjakan amar ma’ruf nahiy munkar. Rasulullah SAW menggambarkan, saat itu manusia tak akan malu-malu berzi’na seperti keledai di jalanan. Mereka hidup seperti burung (berlumba dalam keja’hatan) dan berjiwa seperti binatang buas yang saling bermu’suhan dan mendholimi.

Mereka tidak mengenal kebaikan dan tidak menolak syai’tan di tengah-tengah mereka, syai’tan berkata,

“Tidakkah kalian menyambutku? ”

Mereka bertanya,

“Apa yang engkau perintahkan kepada kami?”

Maka syai’tan memerintahkan mereka agar menyembah berhala. Padahal ketika itu mereka mendapat rezeki yang terus mengalir dan kehidupan mereka makmur sekali. Kemudian ditiuplah sangkakala tanda hari qia’mat telah datang.

Tidak seorangpun mendengarnya melainkan mengalihkan perhatian dan mengangkat kepala.

Orang yang pertama kali mendengarnya adalah orang yang sedang memperbaiki telaga untanya. Maka orang itu kemudian ma’ti. Selepas itu ma’ti pula seluruh manusia.

Kemudian Allah menurunkan hujan gerimis. Maka tumbuhlah jasad-jasad manusia kerananya (kembali ke asal penciptaannya). Kemudian ditiuplah sangkakala untuk kedua kalinya. Saat itu bangkitlah manusia untuk menunggu (keputusan Allah).

Kemudian dikatakan;

“Wahai sekalian manusia marilah menghadap Rabb kalian. Tegakkan mereka kerana mereka kan ditanya oleh Allah.”

Kemudian dikatakan, “Keluarkanlah bahagian untuk menjadi penghuni nera’ka.”

Terdengar jawaban

” Berapa? ”

“Dari setiap seribu orang sembilan ratus sembilan puluh sembilan untuk jadi bahagian penghuni nera’ka”.

Maka itulah hari qia’mat yang membuat anak kecil segera beruban (putih rambutnya), dan pada hari itu terbukalah segala kedahsyatan.

Wa Allahu’alam..

Sumber: Hadist Abdullah bin ‘ Amr bin Al-‘ Ash, riwayat Muslim dalam Riyadhus Sholihin No.1810

PENAFIAN: HARMAGIDUN TIDAK PERNAH SAMA SEKALI MEMBAWA BERITA FAKE ATAUPUN HOAX SEKADAR UNTUK DAPATKAN HYPE ATAUPUN VIRAL, SEMUA ARTIKEL YANG DISIARKAN DISINI ADALAH UNTUK KITA SEMUA MUHASABAH DIRI DAN PERSIAPKAN DIRI UNTUK CABARAN GETIR YANG BAKAL MENDATANG….

Alhamdulillah semoga perkongsian ini mendekatkan kita dengan ALLAH maha pencipta, dan sentiasa mengingatkan kita dengan ma’ti dan qia’mat yang tiba pada bila-bila masa. Harap tuan/puan dapat like dan share artikel ini kepada rakan-rakan lain mudah-mudahan bertambah ilmu kita bersama!

Sampaikanlah walau hanya sepotong ayat

> HARMAGIDUN<

Untuk pelbagai info lain boleh layari laman web dan follow telegram dibawah:

– Bagi yang ingin belajar cara trading saham secara PERCUMA boleh layari laman web https://entrybiru.com/
– Untuk mengikuti kelas intensif khas saham secara PERCUMA di telegram boleh join channel telegram https://t.me/EntryBiru
– Bagi mendapatkan sebarang info dan bahan pengajaran dan pembelajaran kurikulum sekolah rendah dan menengah boleh layari laman web https://sumberpendidikan.com/
– Untuk mendapatkan updet terkini secara lebih pantas dan mesra pengguna dari web sumberpendidikan boleh join channel telegram https://t.me/sumberpendidikan
– Sedang mencari tawaran kerja kosong kerajaan, GLC atau swasta? Layari https://travula.com.my/

Semoga ALLAH permudahkan segala urusan kita tidak kira dalam apa jua bidang diceburi. Amin!

Leave a Reply

Your email address will not be published.