Sungai Eufrat Hampir Kering, Pegang Kukuh Pesanan Nabi SAW Ini Supaya Kita Selamat Dari Huru Hara Kia’mat!

Sedarlah kita dari lamunan panjang, bangunlah kita dari tidur lena, dunia ini hanya satu persinggahan, tempat kita di akhirat sana…

SUNGAI Eufrat, Efrat, atau sungai Furat adalah Sungai bermata air di Anatolia, Turki, dan bermuara di Teluk Persia. Sungai ini panjangnya kurang lebih 2,781 kilometer atau 1,730 mil.

Di dalam riwayat Bukhari Muslim, Rasulullah SAW bersabda, “Sudah dekat suatu masa di mana sungai Efrat akan surut airnya lalu tampak perbendaharaan emas darinya, maka barangsiapa yang hadir di situ janganlah ia mengambil apapun dari harta itu.”

Dari Abu Hurairah r.a.,Rasulullah SAW bersabda: “Hari kia’mat tidak akan terjadi sampai (apabila) Sungai Efrat menjadi surut airnya sehingga nampaklah sebuah gunung dari emas. Banyak orang-orang (yang berada disitu) berper’ang untuk memperebutkannya. Maka terbun’uhlah sembilan puluh sembilan dari seratus orang yang berpe’rang. Dan masing-masing yang terlibat (dalam pepe’rangan itu) berkata, ‘Mudah-mudahan akulah orang yang selamat itu’.”

Imam Bukhari juga meriwayatkan hadis lainnya, Rasulullah SAW bersabda, “Segera Sungai Eufrat akan memperlihatkan kekayaan (gunung) emas, maka siapa pun yang berada pada waktu itu tidak akan dapat mengambil apa pun darinya. Imam Abu Dawud juga meriwayatkan hadis yang sama.

Dalam hadis itu, Rasulullah pernah bersabda, bahwa sungai yang mengalir di tiga negara besar, Turki, Suriah, dan Irak itu pada saatnya nanti akan menyingkapkan harta karun yang besar berupa gunung emas. Selain itu, dalam kitab Al-Burhan fi `Alamat al-Mahdi Akhir az-Zaman, diungkapkan bahwa keringnya sungai Eufrat merupakan saat datangnya Al-Mahdi sebagai akhir zaman.

Berbagai polemik soal ketersediaan air dari sungai tersebut selalu mencuat di antara tiga negara yang dilaluinya. Pembangunan DAM selalu menjadi permasalahan bagi negara-negara tersebut. Pembuatan DAM di Turki berpengaruh pada debet air yang mengalir di Suriah.

Bendungan raksasa keban yang di bangun di sekitar sungai eufrat setinggi 210 meter memotong alirannya. dengan kata lain menghentikannya Pembuatan DAM di Suriah akan mempengaruhi air yang sampai di Irak. Meskipun belum sampai pada tahap pepe’rangan, tetapi perdebatan soal air ini masih saja terjadi. Banyak orang mulai khawatir, bahwa perkataan nubuwat Nabi Muhammad pada akhirnya menjadi kenyataan.

Nubuwat itu telah disebutkan dalam hadis di atas, yakni Sungai Eufrat menjadi kering dan terjadi pepe’rangan setelahnya. Kekhawatiran ini tampak dari banyaknya pihak yang mengungkap tanda-tanda akhir zaman terkait dengan keringnya sungai yang berakhir di Teluk Persia itu.

Satu lagi tanda- tanda bahwa kia’mat mungkin sudah dekat, terdeteksi yaitu kemunculan gunung emas di sungai Eufrat. Ini tandanya bahwa setiap kita mesti selalu waspada dan mawas diri agar menjadi golongan orang yang ‘selamat’. Kiamat-kiamat kecil yang makin kerap terjadi adalah peringatan bagi kita semua.

Gempa- gempa dahsyat yang susul menyusul di berbagai belahan dunia, kehancuran moral manusia, dan rusaknya bumi mungkin memang merupakan indikasi ke arah dekatnya kia’mat. Dan kini, tedeteksinya gunung emas Eufrat yang menurut hadis Nabi Muhammad SAW adalah salah satu tanda kia’mat sudah dekat. []

Sumber: kitab Al-Burhan fi `Alamat al-Mahdi Akhir az-Zaman

IMAM MAH’DI, DAJ’JAL & TASIK GALILEE

Tanda Daj’jal Al-Masih akan muncul ialah bila air di Tasik Galilee itu kering kontang. Anda boleh rujuk kisah ini pada hadis yang berkaitan dengan Tamin Ad-Dari, salah seorang sahabat Nabi S.A.W yang asalnya beragama Keristian.

Menurut riwayatnya, Da’jjal Al-Masih akan keluar pada tahun yang ketujuh setelah Imam Mah’di. muncul. Maknanya, Imam Mah’di keluar dahulu. Selepas 7 tahun, baru Daj’jal Al-Masih keluar.

Bila Daj’jal Al-Masih akan keluar??? Saya suka mengupas tarikh keluarnya menurut hadis Nabi yang menyebut bahawa dia berjalan di atas muka bumi ini selama 40 hari. 1 hari = 1 tahun, 1 hari = 1 bulan, 1 hari = 1 minggu, baki 37 hari = seperti hari-hari biasa.

Saya tertarik kepada kupasan Syeikh Imran bin Hussien dari Trinidad berkenaan hadis di atas.. Kupasan beliau cukup kemas, relevan dan boleh dipertanggungjawabkan. Menurut beliau, maksud 1 hari = 1 tahun itu bermaksud 1 tahun akhirat. 1 tahun akhirat = 1000 tahun dunia. Ini merujuk kepada pendudukan kaum Ya’hodi di England dan penguasaan mereka ke atas sistem pemerintahan negara tersebut selama lebih kurang 780 tahun.

Ya’hodi England ini kemudian berpindah ke sebuah tanah besar dan membentok 13 jajahan baru. Mereka mengalahkan penduduk pribumi negara tersebut dan mengisytisharkan kemerdekaan pada 4/7/1776. Kemudian pencantuman lebih besar berlaku sehingga membentok sebuah negara Amerika Syarikat pada tahun 1860.

Bermula pada tahun 927M (pembentokan Negara England) sehingga kepada tahun 1860M (pembentokan Negara Amerika Syarikat),jumlah masa ialah 933 tahun.

933 tahun yang dimaksudkan itu = 1000 tahun.

Kaum Ya’hodi yang menguasai sistem pentadbiran kerajaan England pada masa itu menjadikan negara tersebut sebuah negara autokratik & bersikap penja’jah. Mereka menjalankan dasar penjajahan ke atas negara-negara lemah untuk menguasai sesiapa sahaja. Mereka memaksa pentadbiran mereka ke atas tanah jaja’han mereka & mengutip hasil negeri tersebut untuk dibawa balik ke negara mereka.

Begitu juga berlaku takkala mereka berjaya menguasai tanah besar Amerika Syarikat. Mereka memperbudakkan kaum pribumi (kaum Red Indian) dan ha’mba ab’di dari Afrika (sila rujuk cerita Kunta Kinte) untuk mencapai kemenangan mereka. Dan sehingga sekarang, kaum Ya’hodi lah yang sebenarnya berkuasa di dalam dunia kehidupan Amerika Syarikat itu.

Merekalah Daj’jal pada fasa pertama ini.

Fasa kedua pula berkait dengan tempoh masa 1 hari = 1 bulan. 1 bulan akhirat bermaksud 1000/12 iaitu 83.3 tahun. Tempoh masa ini dihubungkaitkan dengan kekuasaan Negara Amerika Syarikat (USA) yang menonjol bermula pada Pera’ng Dunia Pertama (WW1) pada tahun 1914 dan berakhir pada 11 September 2001 (kejadian runtuhan bangunan WTC, New York). Selama tempoh tersebut, USA menjadi raja dunia dan memaksa semua negara lain tunduk kepadanya.

Merekalah Daj’jal pada peringkat (fasa) kedua ini.

Fasa Ketiga dalam hadis di atas, mengatakan 1 hari = 1 minggu. 1 minggu akhirat bermaksud 1000/52 iaitu 19.2 tahun . Kalau kita bundarkan, dia jadi 19 tahun. Bermula dari tarikh 11 September 2001, anda dapat melihat kekejaman dan kejahatan Ya’hodi dalam pelbagai cabang. kehidupan.

Dalam bentok negara, Regem Zi0’nis Isro’el menymbe’lih Negara Pale’sten habis-habisan. Dalam bentok pertubuhan sulit, mereka memperkuatkan Freema’nsoon & menyelinap masuk ke dalam setiap cabang pertubuhan lain.

Dalam bentok perdagangan Antarabangsa, mereka ada pertubuhan Illum’initi.Mereka menubuhkan syarikat-syarikat perdagangan & melabur di dalam hampir semua negara di dunia ini. Merekalah raja perdagangan yang menguasai apa sahaja.

Merekalah Daj’jal pada peringkat (fasa) ketiga ini.

Dajjal peringkat ketiga ini bermaharajalela selama lebih kurang 20 tahun, dari 2001 – 2020. Kita sekarang berada di peringkat ini. Sekarang buka mata anda elok-elok. Buka seluas-luasnya. Pandanglah keliing anda. Anda dapat melihat pengaruh Ya’hodi di sekeliling tubuh anda.

Ia berada di dalam setiap cabang kehidupan. Makanan, minuman, pakaian, hiburan, sukan, pergaulan dan sebagainya. Ia membelit anda sehingga anda terjerut kerananya.

Fasa Keempat ialah kemunculan Daj’jal Al-Masih secara fizikalnya. Nabi S.A.W menyebut bahawa 37 hari biasa adalah seperti hari-hari kamu. Fasa Keempat ini adalah fasa yang paling kritikal di mana ia akan melakukan keros’akan yang sangat terok di atas muka bumi.

Jadi, di mana Daj’jal Al-Masih yang sebenarnya berada sekarang???

Menurut. Ustaz Muhammad Isa bin Daud, pengarang buku “Berdailog dengan Jin”, Daj’jal Al-Masih sekarang berada di Segitiga Bermuda bersama Ib’lis. Sampai waktunya, sekitar tahun 2020, dia akan muncul menzahirkan dirinya sebagai manusia baik (soleh), bercakap lemah lembut, merendah diri, tawaduk dan sebagainya.

Pada waktu ini, ramai manusia terpengaruh padanya.

Bila dia mengaku dia Nabi Akhir Zaman, ramai umat Islam percaya kepadanya.

Bila dia mengaku dialah tuhan yang sebenar-benarnya, ramai manusia, termasuk umat Islam yang percaya kepadanya.

Kerosakan akidah pada masa itu sangat terok dan mena’kutkan.

Maka, kalau Daj’jal Al-Masih dijangkakan keluar pada tahun 2020, sesuai dengan situasi penurunan kadar air di Tasik Galilee, maka Imam Mah’di akan keluar 7 tahun lebih awal.

Maka tahun yang dikatakan itu ialah sekitar 2014. Wallahu ahlam.

Di mana pula Imam Mah’di??? Jangan tanya saya. Saya pun tak tahu. Saya pun sedang mencarinya. He2.

PENAFIAN: HARMAGIDUN TIDAK PERNAH SAMA SEKALI MEMBAWA BERITA FAKE ATAUPUN HOAX SEKADAR UNTUK DAPATKAN HYPE ATAUPUN VIRAL, SEMUA ARTIKEL YANG DISIARKAN DISINI ADALAH UNTUK KITA SEMUA MUHASABAH DIRI DAN PERSIAPKAN DIRI UNTUK CABARAN GETIR YANG BAKAL MENDATANG….

Ini adalah perkongsian ilmu dan info semata-mata, tidak berniat cetuskan pa’nik atau ketidaksenangan dalam kalangan masyarakat. HARMAGIDUN tidak bertanggungjawab terhadap segala komen nega’tif berbaur cemu’han, ma’kian atau cac’ian terhadap seseorang individu atau sesuatu organisasi…

Alhamdulillah semoga perkongsian ini mendekatkan kita dengan ALLAH maha pencipta, dan sentiasa mengingatkan kita dengan ma’ti dan qia’mat yang tiba pada bila-bila masa. Harap tuan/puan dapat like dan share artikel ini kepada rakan-rakan lain mudah-mudahan bertambah ilmu kita bersama!

Sampaikanlah walau hanya sepotong ayat

> HARMAGIDUN<

Untuk pelbagai info lain boleh layari laman web dan follow telegram dibawah:

– Bagi yang ingin belajar cara trading saham secara PERCUMA boleh layari laman web https://entrybiru.com/
– Untuk mengikuti kelas intensif khas saham secara PERCUMA di telegram boleh join channel telegram https://t.me/EntryBiru
– Bagi mendapatkan sebarang info dan bahan pengajaran dan pembelajaran kurikulum sekolah rendah dan menengah boleh layari laman web https://sumberpendidikan.com/
– Untuk mendapatkan updet terkini secara lebih pantas dan mesra pengguna dari web sumberpendidikan boleh join channel telegram https://t.me/sumberpendidikan
– Sedang mencari tawaran kerja kosong kerajaan, GLC atau swasta? Layari https://travula.com.my/

Jangan lupa klik >>> DIET APA HARI INI  <<< untuk dapatkan tips dan perkongsian percuma untuk kurus langsing lagi sihat setiap hari! 🙂

Semoga ALLAH permudahkan segala urusan kita tidak kira dalam apa jua bidang diceburi. Amin!

Leave a Reply

Your email address will not be published.