Inilah Du’khon Yang Bakal Mera’napkan Terus Segala Peradaban Manusia Moden!

Ini bukan dakyah geng PMYT tapi ini kenyataan yang perlu kita semua tahu. Jika sayangkan diri, sayangkan keluarga, sayangkan isteri dan juga anak-anak tolong ambil tahu perkara ni, tolong jangan buat sambil lewa ingatan ikhlas ini. Perkara ni akan berlaku dan boleh berlaku pada bila-bila masa…

Tau tak apa itu DUK’HON?

Dukhon tu asap tebal yang mengg’elapkan bumi selama 40 hari. Disebabkan meteor menghe’ntam bumi nanti. Jangkaannya adalah bulan puasa di waktu subuh. Gelap dia nanti macam gelap nabi yunus dalam perut ikan nun.😢

Bumi kita ni dah masuk sungai meteor. Anytime boleh kena hen’tam dengan mateor.

Masa tu, Semua elektrik2 teknologi ni padam buat selamanya.

Sebab meteor tu ada saidrik sejenis zat besi neutral yang akan membuatkan daya tarikan besi2 lum’puh buat selamanya. Komputer kereta apa semua takleh pakai.
Sebab tu kena belajar mema’nah,berkuda, berenang dari sekarang .

Orang beriman makanan dia adalah ZIKIR. Masa bergelap tu nanti baca “lailahaillantasubhanakainnikuntuminazzalimin” banyak2.

Masa duk’hon terjadi tu. Masuk rumah masing2. Masuk bilik masing2. Baca subhanalkuddus rabbunalkuddus.

Ingat pesan ini.

Kalau kita sempat. Sebab kita dah di fasa 4. Fasa Duk’hon. Fasa imam mah’di tak tahu sempat ke dak.

Kita ni fasa duk’hon sebab kita fasa teknologi paling canggih. Nset pun touch2 je sekarang ni.

Barat dah siap sedia nak hadap duk’hon siap buat rumah bawah tanah lagi tu siap muatkan makanan selama setahun.

Untuk hadap duk’hon dijangka akan berlaku ni.Korang rasa korang banyak masa lagi ke nak kejar jutawan bagai?

Nak hafal Quran ke apa ke baiknya lah sekarang.

Bekal untuk generasi muda andai kata kita pergi dulu lah. Kita tetap akan ma’ti.

check diri masing2 . apa bekal yang kita bawa . ilmu shj tiada guna jika tiada amalnya . sunnah apa yg kita buat , pakai dan ikut .

adakah semua kearah duniawi ?

isteri , anak2 dan waris kita . apa amalan yg mereka amal ? ketat atau longgar pakaian mereka ? beramal mereka kerana Allah atau manusia .

banyak lagi yg perlu kita ambil tahu . kerana kita sudah pun berada diakh’ir zaman . dimana pakaian sunnah dicemuh . pakaian ya’ho’di diangkat dan dijulang . solat jika perlu . sunnah ditinggal .

artis diangkat dan dikenali . ulama ditolak dan tidak lagi dikenali .

hebatkah kita ?

jika kaki gagah melangkah ke serata dunia . tapi masjid sekampung tidak pernah dikunjungi . surau bagai rumah kosong tak berpenghuni .

setelah rezeki yg Allah limpahkan . kita ti’pu Allah . kita lupa Allah . dengan selesanya kita hidup dimuka bumi Allah . tanpa rasa malu .

bersediakah kita ?

jangan sesekali kata “ku’bur masing2″.

ambil contoh . wanita pakaian ketat . tudung acah2 datin . dan seorang imam masjid berdiri ditepi pantai . datangnya tsunami . adakah imam tersebut tidak akan terkena walau setitik air laut ?

sama seperti duk’hon . dia tidak mengenal siapa pun kita . tiada cahaya sikit pun waktu itu selain zikir kepada Allah .

ingatkan lah ini pada semua waris kita .

baca dan kongsi untuk kita bersedia . jika baca tanpa sedetik rasa apa2 . itu tanda kita akan terus la’lai

” biarlah pos ni”

“acah2 alim je ni”

“buat2 tak nampak je”

itu hak masing2 . tapi ingat . dunia dah tersangat tua . andai duk’hon ni tidak datang masa bulan puasa pun . yang pasti kia’mat tu akan datang juga . dan setiap yg hidup akan ma’ti .

INNALILLAHI WAINNAILAIHI ROOJIUN

(Peringatan . ini bukan cerita pasal kia’mat . dan bukan ramalan kia’mat . tapi ben’cana . sebagaimana pengkaji mengkaji bila masanya gunung2 berapi akan mele’tus . sekali lagi diingatkan

bahawa duk’han bukan kia’mat . sama seperti ben’cana)

TERPAKSA EDIT SEBAB RAMAI CAKAP INI RAMALAN KIA’MAT SEDANGKAN YG SY KONGSIKAN ADALAH TENTANG DU’KHAN

Kredit kepada penulis…

PS: Hari ni katanya black0ut besar-besaran di beberapa kawasan di Semenanjung Malaysia. Panik tak? Bayangkan black0ut selama 40 hari!

PENAFIAN: HARMAGIDUN TIDAK PERNAH SAMA SEKALI MEMBAWA BERITA FAKE ATAUPUN HOAX SEKADAR UNTUK DAPATKAN HYPE ATAUPUN VIRAL, SEMUA ARTIKEL YANG DISIARKAN DISINI ADALAH UNTUK KITA SEMUA MUHASABAH DIRI DAN PERSIAPKAN DIRI UNTUK CABARAN GETIR YANG BAKAL MENDATANG….

Alhamdulillah semoga perkongsian ini mendekatkan kita dengan ALLAH maha pencipta, dan sentiasa mengingatkan kita dengan ma’ti dan qia’mat yang tiba pada bila-bila masa. Harap tuan/puan dapat like dan share artikel ini kepada rakan-rakan lain mudah-mudahan bertambah ilmu kita bersama!

Sampaikanlah walau hanya sepotong ayat

> HARMAGIDUN<

Leave a Reply

Your email address will not be published.