Rambut Manusia Keluar Dari Batu Nisan Berusia 100 Tahun!

Rambut Manusia Keluar Dari Batu Nisan 

Satu video media tular di media sosial apabila memaparkan objek didakwa rambut manusia kelihatan seperti tersepit pada batu nisan sebuah kubur berusia 100 tahun di California, lap0r akhbar The Sun.

‘Rambut’ yang ditemui oleh Joel Morrison, 37, itu dikatakan tersepit pada batu ku’bur dengan sebahagian daripadanya menjalar di atas tanah.

Menurut Morrison, dia pada awalnya tidak dapat memastikan sama ada objek tersebut adalah rambut sebenar.

“Bagaimanapun, selepas diperiksa, saya mendapati ia sememangnya rambut manusia yang keluar dari dalam ku’bur tersebut,” katanya.

Video itu dimuat naik di TikTok dengan ramai netizen cuba membuat spekulasi masing-masing mengenai kejadian luar biasa itu.

“Keadaan seperti ini boleh berlaku terutamanya selepas banjir besar atau hujan. Ia boleh membuatkan m4yat di dalam ku’bur terapung ke atas,” kata seorang pengguna.

“Mungkin mereka mengebumikan m4yat berhampiran pokok. Seorang petugas pengebumi4n pernah memberitahu bahawa jangan tanam m4yat dekat dengan pokok bagi mengelakkan perkara sebegini daripada berlaku,” komen seorang netizen.

Morrison kembali ke kawasan perku’buran tersebut beberapa hari kemudian dan mendapati ‘rambut’ itu telah hilang.

“Apabila ku’bur itu terbuka akibat tekanan akar pokok, haiwan-haiwan seperti tupai dan tikus bebas untuk masuk dan keluar. Mungkin ia cuba untuk membuat sarang pada rambut manusia,” ujarnya.

Tambah Morrison, dia merancang untuk mengambil sampel rambut tersebut untuk diuji bagi mengesahkan sama ada ia adalah rambut manusia.

BERITA LAIN:

UIar Anak0nda Melintas Jalan, Punca Trafik Yang Sibuk Terpaksa Dihentikan Serta Merta

Bukan sesuatu yang baru apabila melihat haiwan melintas jalan, malah di negara kita sahaja pun sudah banyak kali kita dengar cerita haiwan melintas jalan contohnya seperti lembu, babi, harimau, anjing dan lain-lain lagi.

Seperti yang ramai sedia maklum, uIar ananconda merupakan uIar terbesar di dunia dan biasanya ditemui di kawasan tropika Amerika Selatan.

Baru-baru ini orang ramai dikejutkan dengan satu video yang menunjukkan seekor uIar anaconda yang sangat besar sedang melintas sebuah jalan raya yang sibuk di negara Brazil.

UIar anakonda itu sangat besar hingga menyebabkan trafik di jalan tersebut terpaksa diberhentikan bagi memberikan ruang kepada uIar tersebut melintas jalan.

Beberapa pengguna jalan raya dan orang ramai dilihat keluar dari kereta mereka dan ada yang menjaga trafik bagi menghentikan kenderaan-kenderaan bagi memastikan uIar tersebut melintas jalan itu dengan selamat dan tidak menyebabkan kemaIangan berlaku.

UIar tersebut menyusur dengan perlahan-lahan melintas jalan sebelum ianya hilang di dalam rumput semak samun di seberang jalan.

Video uIar anaconda itu melintas jalan sempat dirakam oleh beberapa orang di lokasi dan ada yang dimuatnaik ke media sosial dan menjadi tular.

Rata-rata netizen yang menonton berasa g3run dan t4kut melihat ular besar berkenaan. Namun pada masa yang sama, mereka juga memuji orang ramai di jalan raya tersebut yang bekerjasama dan tidak melakukan apa-apa yang tidak diingini terhadap uIar tersebut.

Sumber : Arena gempak

Leave a Reply

Your email address will not be published.