[Video] Gagal Tahan Seb4k, Ramai Ters3ntuh Dengar Ucapan Mizz Nina

Baru-baru ini, kita dikejutkan dengan berita mengenai percer4ian antara pasangan terkenal, Noh Salleh dan Mizz Nina yang telah berc3rai talak satu.

Tentunya, ini telah membuatkan ramai peminatnya bers3dih. Namun, kedua-duanya dilimpahi doa dari orang ramai.

Semalam ,tular di laman TikTok rakaman video memaparkan aktivis kemanusiaan, Mizz Nina yang dilihat tidak dapat menahan seb4k ketika memberi ceramah tentang hikmah pencer4ian.

Difahamkan, video tersebut dirakamkan ketika persidangan Spiritual Summit 2022 yang berlangsung 21 Ogos lalu anjuran Safinah Institute.

 

 

Menerusi video tersebut, Mizz Nina atau nama sebenarnya Shazrina binti Azman gagal menahan air mata yang berlinangan, menyekanya dengan tisu dan berkata Allah SWT tahu apa yang terbaik buat hamba-Nya.

Antara isi kandungan ucapannya, saya rasa kita perlu tukar mindset dan fikir sesuatu sedang berlaku sama ada kesenangan atau kesusahan.

Jelasnya lagi, dalam kesenangan kita akan melahirkan rasa syukur dan dalam kesusahan kita akan belajar untuk sabar.

Dalam pada itu, Nina turut berkongsi tentang sebuah kisah seorang wanita yang bercer4i dengan suaminya dan bagaimana wanita itu melalui proses pencer4ian.

 

 

Wanita itu berkata ‘macam mana saya nak lalui semua ni?’ dan dia hanya kembali kepada Allah dan bersyukur kepada Allah.

Ia satu kehilangan tapi dia bersyukur suaminya sudah menghabiskan masa bertahun-tahun bersamanya. SubahanAllah.

Menurut Nina, mindset itulah yang mengubah segala persepsi dalam apa sahaja ujian yang melanda dan kita perlu faham bahawa pasti ada sesuatu yang berlaku disebaliknya (hikmah).

Allah akan jawab doa kita dalam 3 cara, sama ada Allah akan jadikan ia berlaku, selamatkan kita dari keburukan yang lebih besar, atau Allah akan simpan (menjadikannya pahala) di akhirat kelak.

‘First Time Tengok Dia Nangis’ Warganet Hi,ba Tersentuh

Video tersebut kini telah meraih hampir sejuta tontonan dan rata-rata komen warganet turut menyatakan sebak dan tidak kurang mendoakan Mizz Nina.

Oked Hitam – Banyak benda x terluar dgn hanya menangis je rasa lega

Wawa NoirBila kita pilih untuk dekat dengan Allah, ujian mmg selalu bertimpa timpa..

AairaDelFirst time tgok dia nangis

Ervan Rizuan – prtama kali tgk dia nangis.. ya Allah hadiahkan lah dia syurgamu amin

Bai’Enangis la nina..takpe..lepas lelah awak sebentar..akan jadi lebih kuat..doakan urusan awak dipermudahkan Allah selepas ini

Dang Juliadia wanita kuat.. dia wanita yg dah dapat hidayah dari Allah. dan dia dah genggam dgn sekuat kuatnya.

Nora Ariffin – nangis itu bukan utk kehilangan suami,tapi redha nya hati nina tu terima ujian2 kecil YG ALLAH bg

Mia Kharynamenangislah sepuas puasnye inshaaAllah dengan tangisan tu akan memberi kekuatan pd diri utk meneruskan hidup didunia tipu2…SEMANGAT SIS!!!

Bunga Insyirahbanyak sangat pendam ni

Semoga Mizz Nina sentiasa tabah menghadapi ujian-ujian mendatang dan dipermudahkan segala urusan kehidupannya. Sikapnya yang matang ketika ditimpa ujian perpisahan dan tidak kecoh mengaibkan bekas pasangan patut dicontohi ramai.

Sumber : BeautifulNara / TikTok eJust /

Leave a Reply

Your email address will not be published.