[Video] Pendedahan Ahli S1hir Rusia, Sukar S1hir Orang Islam Jaga Solat

Meskipun kita sudah hidup di zaman moden dengan kepesatan teknologi baru yang semakin hari semakin membangun, namun amalan sihir, sant4u mahupun ilmu hitam masih diamalkan segelintir masyarakat.

Baru-baru ini, tular sebuah video di media sosial tentang seorang peny1hir Rusia, Zhanna Kushnir yang mendedahkan pengalamannya dalam sebuah wawancara. Antara pendedahan yang dikongsikan adalah dia mengakui dirinya sukar untuk meny1hir orang Islam yang menjaga solat.

Dalam video berkenaan, dia menceritakan bahawa amat sukar untuk mempengaruhi golongan Muslim ini berbanding penganut agama lain kerana bagi Kushnir, orang Islam sentiasa menunaikan solat wajib setiap hari.

Zhanna Kushnir

Orang Solat Ada Benteng ‘Kubah’

“Saya berhadapan dengan orang daripada pelbagai jenis agama. Sangat susah untuk saya mempengaruhi orang Islam. Mereka diwajibkan beribadah setiap hari. Maka mereka sentiasa berada dalam kubah pelindung.

“Sangat susah untuk s1hir menem.busi mereka. Orang Islam sentiasa berdoa kepada pencipta mereka. Orang Muslim memiliki iman dan hubungan yang kuat dengan pencipta mereka. Pencipta itu juga sangat pr0tektif,” katanya.

Tambah ahli sih1r wanita itu, dia pernah mencuba untuk meny1hir orang Islam namun kaedah yang digunakan seolah-olah tidak berkesan, malah ada kuasa ‘misteri’ akan muncul sebagai penghalang.

“Jadi usaha untuk meny3rang Muslim yang taat pada agamanya adalah sangat sukar untuk dilakukan kerana mereka sentiasa berada dalam sejenis ‘kubah pelindung’ dan sangat sukar untuk menyusup masuk (melalui s1hir) ke dalam diri mereka,” ujarnya.

Katanya lagi, “Setiap kali saya cuba mengikat seorang Muslim dengan s1hir, kuasa s1hir itu seolah-olah diseret keluar dan dihalang oleh sesuatu kekuatan yang asing.”

Bayangan Mang.sa Sih1r Hilang

“Biasanya ketika hendak melakukan sih1r ke atas orang Islam, saya akan pegang gambar mang.sa, saya lihat dan bayangkan (wajah) mereka. Namun entah kenapa, bayang itu hilang dalam minda saya.

“Ini bermakna ada sesuatu yang melindungi individu tersebut. Tapi apabila saya mahu menyih1r orang bukan Islam, saya dapat membayangkan mereka dengan tepat, sekaligus mudah untuk mang.sa dipengaruhi dengan sih1r.” dedahnya.

Antara lain yang dikongsikan, adalah amat mudah untuk mempengaruhi individu yang fikirannya kosong atau berada di bawah pengaruh alk0hol.

Ini pendedahan yang dilakukan. Pastinya mengingatkan kita betapa besar kuasa dan kebesaran Allah SWT. Betapa Maha Pengasih dan Maha Penyayangnya Allah SWT terhadap hamba-hambanya yang tulus beriman dan beribadah kepadanya.

Justeru, bentenglah diri kita dari gangguan ibl1s dan sya1tan serta sekutu-sekutunya dengan mendirikan solat wajib 5 waktu serta zikir-zikir harian dibaca pagi dan petang seperti yang telah diajarkan oleh Rasulullah SAW.

 

Beruntunglah orang-orang yang solat, yang sentiasa memperbaikinya, yang menghayatinya dan khusyuk. Semoga kita menjadi hamba yang selalu tunduk, sujud menyembah hanya pada Allah Yang Maha Esa.

Sumber : YT Ayatuna Ambassador / Kosmo

Leave a Reply

Your email address will not be published.